no test: שוב בוטל ניסוי במערך חץ 3

קובי פינקלר No Comments on no test: שוב בוטל ניסוי במערך חץ 3

בפעם השניה, מערכת חץ 3 עמדה בפני ניסוי אך סמוך לניסוי הוחלט שלא לבצעו אך מדגישים "אם היה צורך לשימוש במערכת, היא היתה נעשית"

חץ 3 | אילוסטרציה צילום: מערכת הביטחון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת תוכנית הניסויים במערכת ההגנה הרב-שכבתית, תוכנן היום (רביעי) ביצוע ניסוי פיתוח לבחינת שיפורים עתידיים במערכת "חץ 3". עקב בעיה בהעברת הנתונים במערך הניסוי הקרקעי, טיל המיירט לא שוגר ולפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל No Test.

לאירוע זה אין השפעה על מערכת הנשק המבצעית "חץ 2", המופעלת מזה שנים על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר ועל מערכת "חץ 3" שנמסרה לחיל האוויר בינואר 2017. המערכת מפותחת במשותף על ידי ישראל וארצות הברית, בניסוי השתתפו נציגי MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק.

משה פתאל, ראש מנהלת חומה בחץ 3 מספר שהבוקר תוכנן ניסוי נוסף במערכת אך המיירט לא יצא בשל העובדה שהנתונים לא עברו מהקרקע למיירט, כלומר טיל האנקור לא קיבל את הנתונים ולפיכך לא שוגר. "לאירוע", מדגישים במערכת הביטחון, "אין שום השפעה על ההיבט המקצועי ואם היה צורך בשימוש במערכת היא היתה נעשית".

פתאל הוסיף "מאחר ומדובר בניסוי, לא היה נכון לבצעו". בתעשיה האווירית אומרים שמדובר ב"נואו טסט" וזה דבר שקורה "אנחנו לומדים את הפרטים ושנוכל נעשה זאת" אמרו.



0 תגובות